close

Whatever   - by Noel Gallagher

 

平靜的周日值班早晨

側倚在值班室鐵床立柱

兒醫大樓窗外雨過初晴 

南方  厚厚的積雨雲依仍盤躆著遠方的山稜

想起了這首歌

拖把椅子到窗邊

抱著吉他 就哼了起來..

 

總是被困在生活的妥協之中

無奈的在日復一日中找尋一絲絲的樂趣

只能對著窗外掙扎的喊著

我是自由的..

 

 

 

I'm free to be whatever I   無論想成為什麼我都是自由的
Whatever I choose  無論我選擇什麼
And I'll sing the blues if I want  即使唱首藍調也沒什麼不好

I'm free to say whatever I  無論想說些什麼我都是自由的
Whatever I like  無論我喜歡什麼
If it's wrong or right it's alright  無論是對是錯都沒什麼關係

Always seems to me  對我來說
You only see what people want you to see  你總是只看到別人要你看到的東西
How long's it gonna be  還要花上多久
Before we get on the bus  我們才會踏上旅程
And cause no fuss  沒有懷疑
Get a grip on yourself  振作精神
It don't cost much  其實並不如想像中的麻煩

You're free to be whatever you  無論想成為什麼你都是自由的
Whatever you say 無論你說些什麼
If it comes your way it's alright  即使不如你意也沒什麼關係

You're free to be wherever you  無論想成為什麼你都是自由的
Wherever you please  無論你高興怎樣
You can shoot the breeze if you want  即使你想打屁閒晃也沒什麼關係

It always seems to me
You only see what people want you to see
How long's it gonna be
Before we get on the bus
And cause no fuss
Get a grip on yourself
It don't cost much

I'm free to be whatever I
Whatever I choose
And I'll sing the blues if I want

Here in my mind  在我的腦海裡
You know you might find  你知道你也許會找到
Something that you  一些
You thought you once knew  你以為曾經明瞭的東西
But now it's all gone  現在卻全無蹤影
And you know it's no fun  你知道這樣就不好玩了
Yeah I know it's no fun  我也知道這樣就不好玩了
Oh I know it's no fun  哦這樣就不好玩了...

I'm free to be whatever I
Whatever I choose
And I'll sing the blues if I want

I'm free to be whatever I
Whatever I choose
And I'll sing the blues if I want

Whatever you do  無論你做些什麼
Whatever you say  無論你說些什麼
Yeah I know it's alright  嗯我知道都沒有關係

Whatever you do
Whatever you say
Yeah I know it's alright

arrow
arrow
    全站熱搜

    馬小毛 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()